Oblíbené sportovní kupé se v nové generaci podařilo zajistit i pro zákazníky a fanoušky z České republiky, kterých je tradičně velké množství. Omezení ve výrobě nicméně umožní dovézt pouze limitovaný počet vozů, který podobně jako u sesterské Toyoty GR86 zřejmě nedokáže plně uspokojit očekávanou poptávku.
Už první generace Subaru BRZ byla v Česku fenomén. Prodávala se tak dobře, že rozlučkové Final Edition bylo pro tuzemský trh vyhrazeno přes 40 kusů, tedy více než čtvrtina všech vyrobených a nejvíc z celé Evropy včetně Německa nebo Itálie. Navázala tak na prodeje dalšího sportovního modelu WRX STI, které byly v rámci Evropy taktéž nadprůměrné a po Final Edition se zaprášilo obdobným způsobem. Nyní na trh přichází druhá generace BRZ v modelovém roce 2023 s řadou zajímavých vylepšení.
Ryzí řidičský vůz s plochým motorem Boxer a pohonem zadních kol opět těží především z nízkého těžiště i hmotnosti, kompaktních rozměrů a skvělých jízdních vlastností. Přestože ho pohání větší motor, má rozšířenou výbavu a výrazně tužší karoserii, nárůst hmotnosti proti minulé generaci je jen minimální. Z přehledu hlavních změn je vidět, že japonští inženýři si s autem dali skutečně práci:
Více rychlosti i bezpečí.
Počet aut je nejistý
V Evropě bude Subaru BRZ MY23 nabízet jen několik vybraných trhů, kromě České republiky to bude Německo, Švýcarsko, Itálie, Polsko a Maďarsko. Prodávat se bude v jediné výbavové úrovni, cena za vůz se šestistupňovým manuálem je 1 030 000 Kč. Příplatek za automatickou převodovku a systém EyeSight činí 50 000 Kč, za metalický či perleťový lak pak 12 000 Kč. Volitelně je k dispozici také STI paket se spoilery na předním i zadním nárazníku, prazích a víku zavazadelníku, speciální hlavicí řadicí páky a koberečky STI. Jeho cena je 60 500 Kč.
Zatím nicméně není jisté, kolik aut nakonec letos do České republiky dorazí. „Snažíme se z výroby získat co nejvíce aut, protože zájem je opravdu velký. Situace v automobilové výrobě je ale stále složitá a alokace se neustále mění. Už nyní naši dealeři hlásí přes 170 zájemců a my jsme výrobci deklarovali, že si věříme minimálně na 150-200 aut. Aktuálně však pracujeme spíše s reálnějšími pesimističtějšími odhady dodávek, které jsou na polovině tohoto počtu. Pořád ale věříme na zázraky a děláme maximum,“ vysvětlil Zdeněk Zikmund, ředitel Subaru ČR.
Problémem je hlavně fakt, že výroba BRZ ve specifikaci pro Evropu potrvá jen do poloviny letošního roku, pak už nebude možná kvůli novým bezpečnostním směrnicím. Auta, která se nestihnou vyrobit do té doby, proto už nebude jak dohnat.
Copyright © ILOS, s.r.o.
All Rights Reserved